Technikai segítség a flash alapú kreatívok cseréjéhez
Kedves Partnereink,

Ahogy már bizonyára értesültetek róla, a Chrome néhány hete hivatalosan is bejelentette, hogy szeptembertől csak felhasználói engedéllyel indítja el a flash file-ok, így a flash alapú bannerek lejátszását. 2015.07.14-én ugyanezt a Firefox meg is lépte - előzetes figyelmeztetés nélkül.

A Mozilla FireFox böngésző tehát már most is csak a legújabb Flash Player verzióknak (18 és egyes 17-esek) engedi a Flash bannerek automatikus megjelenítését. A régebbi verziók esetén pedig biztonsági problémát jelez és a felhasználói jóváhagyást kér a flash megjelenítéséhez. Várható azonban, hogy amint nyilvánosságra kerülnek újabb biztonsági rések valamelyik - még nem érintett - Adobe Flash Player verzióban, akkor azt is korlátozni fogják.

Az alábbi néhány pontban összeszedtük, hogy milyen változásokat jelent ez hirdetőink és üzleti partnereink számára.

Mivel ez a fejlemény az Origo Zrt.-n kívülálló okokból zajlik, nem tudunk garanciát vállalni az érintett hirdetések megjelenésére. Ugyanakkor igyekszünk mindent megtenni azért, hogy partnereink üzleti érdekei ne sérüljenek és javasoljuk a kreatívok cseréjét a lenti paraméterek alapján.

Az összefoglaló remélhetőleg segít a gyors és hatékony kreatívcserben. Bármilyen ezzel kapcsolatos kérdés esetén keressetek minket!
Mi a flash kreatívok tiltásának következménye firefox böngészőben?
A flash kreatívok automatikus megjelenését sajnos nem tudjuk garantálni. Egyelőre ez alól kivétel a 17-es és a 18-as Adobe Flash Player verzióban készült bannerek.
Milyen böngészőkben jelentkezik a probléma?
Jelenleg a Mozilla Firefox böngészőben, ez év szeptemberétől pedig a Google Chrome böngészőben is.
Hány felhasználót érint ez a probléma?
Sajnos sokat. Az Origo Zrt. portfóliójában a teljes felhasználói bázisra vetítve ezen böngészők használati aránya 75%. (Mozilla Firefox: 34%, Google Chrome: 41%)
Mi a flash jövője?
A probléma nem átmeneti, a flash, mint formátum kivezetésre fog kerülni. Az Apple eddig sem támogatta. A Google mellett a Facebook (és mint látható a Mozilla Firefox is) tett erre vonatkozóan nyilatkozatot, illetve a Firefox most már konkrét lépéseket is. Ezzel együtt a Facebook fel is szólította az Adobe-t, hogy határozzon meg egy határidőt a flash formátum végleges kivezetésére.
Okoz ez mérési szempontból is problémát?
Igen, hiszen az adserver-től, a felhasználó böngészője elkéri a hirdetést, és akkor is keletkezik egy AV, ha a felhasználó nem engedélyezi a flash hirdetés megjelenését.
Mit javaslunk gyors megoldásként, egyszerű flash kreatívokhoz?
Biztos megoldásként azt javasoljuk, hogy a kreatívokat html5 formátumban gyártsátok/gyártassátok le. Egyszerűbb kreatívokra használható lehet még a Google Swiffy megoldása, amely swf-et képes konvertálni, és outputként visszaadni a html kódot.
A működése azonban korlátozott, egyszerűbb flash kreatívok esetén működhet. Itt érhető el. (pl.: kinyitás, bezárás függvényeket használó flash kreatívoknál már nem működik).
Mit javaslunk hosszútávon?
Javasoljuk a kreatívok készítőinek, hogy a flash kreatívokat egyáltalán ne készítsenek a jövőben, helyette használjanak
- statikus hirdetésekhez kép formátumot (.jpg, .png),
- dinamikus kreatívokhoz Html, Html5 bannert (vagy animált .gif-et)
Hol találok technikai segítséget a html bannerek készítéséhez?
Az Origo Zrt. adserver partnere az advertikum. A Html banner készítéshez itt és itt található részletes technikai tájékoztató az advertikum oldalán.
Miben tud segíteni a hirdetőinknek az Origo Zrt. sales csapata?
- A rich média megoldásink elérhetőek ezen az oldalon. Az egyes formátumok mellett jelezzük, hogy melyik kreatív milyen formátumban valósítható meg. A Html5 alapú megoldások használata esetén a kreatív megjelenése minden böngészőben garantált.
Mi a hirdetők, ügynökségek feladata?
Direkt hirdetők, illetve azon ügyfelek, akik nem használnak 3rd party adserver-t:
Jelezzék felénk, ha azt kérik, hogy csak a kép verzió fusson a kreatívjaikból, vagy továbbra is a flash verziók futtatását kérik, ezzel vállalva, hogy a felhasználók egy részénél csak felhasználói engedéllyel futhat a (flash) kreatív.

Ügynökségek, third party adszervert használók:
Biztosítaniuk kell, hogy a flash kreatívok mögött backupként ott legyenek a képi kreatívok. Amennyiben azt szeretnék, hogy a kép verzió fusson, annak a beállítását a 3rd party adserver-ben nekik kell elvégezni. (amennyiben nincs backup kép, és a flash tiltva van a usernél, az NEM fog megjelenni, az AV mérés viszont meg fog történni.)
Aktuális állásajánlataink
Szívesen dolgoznál egy médiavállalkozás csapatában?
Ha alkalmasnak érzed magad az alábbi pozíciók valamelyikére, jelentkezz hozzánk a megadott email címen.
Az önéletrajzod fájlneve tartalmazza a neved és a megpályázni kívánt állást!
Amennyiben egyéb helyre szeretnél hozzánk bekerülni, a "Jelentkezés az adatbázisba" tárggyal küldd el hozzánk önéletrajzodat! Amint a végzettségednek és tapasztalatodnak megfelelő pozíció megüresedik nálunk, továbbítjuk a jelentkezésedet az illetékesek felé.
A beérkezett pályázati anyagokat és a személyes adatokat bizalmasan kezeljük!
A meghirdetett pozíciókkal kapcsolatos kérdéseidet, illetve adatbázisunkba való jelentkezésedet az alábbi email címre várjuk: karrier@origo.hu
Önéletrajzod elküldésével automatikusan hozzájárulsz az adatbázisunkban történő tároláshoz.
ORIGO ZRT.
1037 Budapest, Montevideo u. 9.
Telefonszám: +36 1 371 3802
E-mail: adhouse@origo.hu
Térkép megtekintése MUNKATÁRSAK:
Letölthető dokumentumok